...

Psihologie - copii, familie, mămici - postpartum

Află cum te poate ajuta programul KIDS MOVEMENT

PSIHOLOGIE – COPII, FAMILIE, MĂMICI – POSTPARTUM

Este foarte important să cunoașteți cum puteți contribui la dezvoltarea psihică și emoțională a copilului / copiilor dumneavoastră încă din primele momente de viață. 

Fiecare om este unic și, de aceea aportul unui psiholog este binevenit. De la așteptările / dorințele / visele părinților la realitate distanța este, uneori, uriașă. Procesul de adaptare este și el anevoios de multe ori.

De asemenea, perioada postpartum este o perioadă plină de provocări pentru o femeie, dar și pentru familia acesteia. De la schimbările hormonale la schimbările de statut – toate acestea influențează / afectează planurile psihic și emoțional. 

Citiți mai jos câteva considerații generale ale diferitelor etape de dezvoltare a copilului pregătite de doamna psiholog Atena Stoica.

Intervenție timpurie pentru bebeluși și copii mici

Dacă părinţii sunt preocupați / îngrijorați pentru copiii / bebelușii care par că se dezvoltă mai lent față de reperele în dezvoltare specifice vârstei lor sau vor să verifice / afle dacă copilul lor are un ritm firesc de dezvoltare pot apela la:

  • Screeninguri pentru evaluarea nivelului de dezvoltare și depistarea întârzierilor în dezvoltare
  • Recomandări pentru stimulare în urmatoarele arii:
    • cognitivă (gândire, învățare, găsire de soluții / rezolvare de probleme),
    • fizică (atingere, târâre, mers, desen, construire),
    • comunicare (vorbit, ascultare, înțelegere),
    • autonomie (mâncat, îmbrăcat)
    • dezvoltarea socială și emoțională (joc, interacțiune cu alții)
  •  

Părinții ar trebui să cunoască și să urmărească aceste repere și, dacă sunt întârzieri – să ia măsuri, să învețe cum să treacă la stimulare în ariile de risc.

Foarte importante sunt sesiunile de psihoeducație – grupuri de părinți sau sesiuni individuale și workshopurile pe teme specifice, cum ar fi:

  • să înțelegem ce este firesc pentru o vârstă sau alta,
  • să înțelegem cum funcționeaza copilul aflat într-o anume etapă de dezvoltare,
  • cum pot fi modificate cele de schimbat,
  • cum să găsim soluții / strategii pentru obținerea rezultatelor dorite.
  • Screening pentru identificarea QD (coeficientul de dezvoltare), repere în dezvoltare specifice vârstei și planuri de stimulare – elaborare și monitorizare (recomandări pentru stimulare în arii specifice)
  • Consiliere pentru pregătirea acomodării la grădiniță și / sau școală
  • Consiliere / terapie pentru gestionarea crizelor și comportamentelor indezirabile – crize de tantrum, opoziționism, comportamente provocatoare, comportamente agresive,
  • Consiliere / terapie pentru gestionarea relaţiilor cu frații, bunicii, colegii de la grădiniță / școală
  • Consiliere părinți / bunici pentru dezvoltarea capacității decizionale și a autonomiei copilului de 3-6 ani
  • Consiliere părinți / bunici pentru nevoile prescolarilor (de ex. atașament securizant, autonomie, competență, sentimentul identității, libertate de exprimare, spontaneitate și joacă, limite realiste și autocontrol ) și răspunsurile / nevoile părinților / adulților
  • Psihoeducație părinti, bunici
  • Screeninguri pentru:
    • identificarea problemelor școlare (ex. dislexo-disgrafie, dificultăți de concentrare a atenției, psihomotricitate, s.a),
    • comportamentale (de ex. indisciplina, toleranța la frustrare, agresivitate, hiperkinezie, s.a ) și / sau
    • întârzierile în neurodezvoltare
  • Consiliere / terapie pentru îmbunătățirea performanței școlare, gestionarea comportamentelor indezirabile, antrenare abilități (life skills)
  • Consiliere / terapie pentru copii supraponderali, psihonutriție
  • Psihoeducație părinți, bunici
  • Consiliere / terapie imagine corporală, depresie, fluctuații de dispoziție, imagine de sine
  • Grupuri / sesiuni individuale de dezvoltare personală, antrenare abilități (life skills)
  • Consiliere / terapie pentru probleme specifice – sexualitate, relaţii, imagine de sine,
  • Dezvoltare personală
  • Consiliere / terapie pentru tranziția la maternitate:
    • emoții,
    • schimbări în viață,
    • experiențe provocatoare,
    • așteptări și cultivare așteptărilor realiste,
    • învățarea strategiilor de coping și de parenting,
    • managementul noilor stări / dispoziții,
    • dezvoltarea și utilizarea abilităților de mindfulness pentru conectare cu sine, cu copilul
  • Consiliere pentru tranziția la parentalitate (statutul / rolul de părinte):
    • schimbări în rutina zilnică,
    • gestionarea somnului,
    • roluri, relaţii,
    • identitate de sine,
    • nevoia de suport,
    • vulnerabilitate, s.a
  • Consiliere pentru managementul stresului și somnului
  • Consiliere relaționare:
    • între frați,
    • relația cu partenerul și a partenerului cu copilul
  • Consiliere / terapie tulburări postpartum (depresie postpartum, anxietate, fluctuații de dispoziție,
  • Network postnatal – grup on-line, moderat de psiholog sau / și grup de suport pentru mămici în primii 2 ani (on-line sau fizic)
  • Psihoeducație – psihologia neurodezvoltării copilului în primul an de viață
  • Cum să mă pregătesc pentru a avea un copil – modele parentale interiorizate, strategii de coping dezvoltate în copilărie, relaţii în familie, relaţii cu părinţii, s.a.
  • Sunt un părinte bun? – stilul meu parental și influențele mediului, trenduri în parenting, convingeri , atitudini, comportamente, emoții, temeri, conflicte în relația cu copilul / copiii mei
  • Cum sunt eu / cum e el; așteptările mele – nevoile lui; De ce nu mă ascultă? De ce nu ne înțelegem? Cum să-i înțelegem mai bine pe copiii noștri și cum să răspundem nevoilor lor?
  • Cum depășim crizele? – copii răsfățați, crize de tantrum, tulburări de neurodezvoltare, tranziții în dezvoltare (acomodarea la creșă, grădiniță, școală, perioada adolescenței, tinerii)
  • Roluri și comunicare în familie
  • Timpul liber petrecut împreună cu copilul / copiii și acoperirea nevoilor emoționale pentru toți
  • Modelele copilului meu, comportamente dezirabile sau / și indezirabile
  • Relaţiile cu frații, prietenii, familia
  • Repere în dezvoltarea copilului, cum pregătim tranziția în momentele importante din viața lui – psihoeducație
  • Relațiile cu bunicii și rolul lor în viața copilului
  • Cum creștem autonomia și responsabilitatea copilului, adecvat vârstei lui (emoționale, biologice)
  • Cum ne creștem copiii? Ce vrem să învețe din ceea ce facem / le transmitem noi?
  • Cum gestionăm influențele societății / ale lumii virtuale / modelelor promovate în media asupra comportamentului copilului?
  • Copii depresivi, anxioși, timizi, fragili emoțional, senzitivi
  • Comportamente indezirabile – bullying, copii agresivi
  • Crize de identitate sexuală
  • Obezitatea la copii
  • Stilul de viață al copilului – balanța între activitate, joc, nutriție s.a
  • Limitele și disciplina, supraprotejare, autonomie, decizii în viața copilului
  • Antrenare abilităților de viață independentă pentru copii – psihoeducație
  • Probleme școlare – scris-citit, relaţii cu colegii, relația cu cadrele didactice s.a
  • Consiliere / terapie pentru probleme specifice

KIDS MOVEMENT - SERVICII MEDICALE / TERAPEUTICE

KINETOTERAPIE

Kids-Movement-Kinetoterapie-copii-familie
CLICK PE IMAGINE PENTRU A ACCESA PAGINA

NUTRIȚIE

Kids movement - NUTRIȚIE
CLICK PE IMAGINE PENTRU A ACCESA PAGINA

DERMATOLOGIE

DERMATOLOGIE - Kids movement
CLICK PE IMAGINE PENTRU A ACCESA PAGINA

Abonează-te la postări

Loading

Abonează-te la canalul nostru de YouTube

Item added to cart.
0 items - 0,00 lei