Sfaturi de nutriție pentru toamnă

Sfaturi de nutriție pentru toamnă oferite de Dr. Andreea Theodoru

Suntem deja în luna octombrie, iar toamna își intră hotărât în drepturi. Sezonul rece aduce cu sine zile mai scurte și temperaturi mai scăzute, reînceperea studiilor sau reîntoarcerea la serviciu, pe scurt, mai puțin timp disponibil pentru mișcare și relaxare și mai multă oboseală. Și ce facem atunci când afară e frig și ne simțim obosiți? Ne mișcăm și mai puțin și ne recompensăm cu ceva bun de ronțăit în fața televizorului. Se formează astfel cercul vicios oboseală – lipsă de activitate – mâncat în exces care favorizează creșterea ponderală și îngreunează adaptarea organismului la noile condiții de mediu.

vegetable-background-wallpaper-03537

Ce putem face pentru a ieși din acest cerc vicios? Pentru început, o vizită la piață. Toamna este un anotimp minunat din punct de vedere nutrițional. Tarabele piețelor abundă de legume și fructe proaspete și parfumate, pline de vitamine și minerale. Acestea vă vor ajuta să faceți față sezonului rece, să combateți oboseala și lipsa de vioiciune din această perioadă.

Diversitatea este foarte importantă în alimentație. Dealtfel, este singurul mod prin care putem furniza corpului, în mod natural, toți nutrienții de care acesta are nevoie pentru o bună funcționare. Așasar, odată ajunși în piață, aprovizionați-vă cu cât mai multe feluri de crudități. Iată câteva exemple de legume și fructe de sezon și combinațiile în care le puteți consuma.
 
  • Varza albă, conopida (crucifrele) – sunt
    • sărace în carbohidrați și grăsimi
    • bogate în fibre, vitamine (acid folic, vitamina A, C, K), minerale (Potasiu, Fosfor, Calciu)
    • ideale în salate, gătite cu carne slabă sau conservate în saramură (varză murată).
  • Gogoșarii conțin cantități mari de vitamina C și A, minerale (Magneziu, Potasiu, Fosfor). Se pot consuma
    • cruzi, alături de lactate semidegresate la micul dejun
    • conservați în zacuscă de legume,
    • murați (în saramură).
  • Păstârnacul este bogat în fibre, minerale (Calciu, Magneziu, Fosfor, Potasiu) și vitamine (acid folic, vitamina K). Poate înlocui cu succes cartoful. Se poate consuma copt sau gătit la aburi, se poate adăuga în ciorbe, supe creme.
  • Nucile românești conțin grăsimi sănătoase (acizi grași omega-3), proteine, fibre, vitamine (vitamina C, acid folic, B6, B3). Sunt, însă, bogate în calorii (cca. 600 kcal/100g), așa că trebuie consumate cu măsură. Sunt ideale pentru gustări sau se pot adăuga în salate de legume.
  • Merele și perele sunt bogate în fibre, vitamina C și A. Nu sunt niciodată mai gutoase decât toamna! Sunt ușor de transportat și consumat și sunt ideale pentru gustări.

Nu uitați de rețele tradiționale de murături, zacuscă sau suc de roșii (cu mențiunea că acestea nu ar trebui să conțină zahăr sau cantități mari de grăsimi)! Ele sunt sănătoase și extrem de utile la prepararea mâncărurilor care hrănesc trupul și încălzesc sufletul pe timp de iarnă.

Puteți să cereți și alte sfaturi de nutriție pentru toamnă lăsând un comentariu la finalul acestui articol. Vom reveni cu răspunsuri din partea doamnei doctor Andreea Theodoru. 

SOLICITĂ PROGRAMARE

Am citit politica de confidențialitate și prelucrare a datelor mele personale de pe acest site.

ABONEAZĂ-TE LA POSTĂRI

Loading

YOUTUBE BTM

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Item added to cart.
0 items - 0,00 lei