Nutriția de primăvară – Dr. Adriana Nae vă recomandă

30/03/2021 0
Nutritia-de-primavara-Dr-Adriana-Nae.jpg

Invitată la matinalul de la București FM doamna Dr. Adriana Nae a vorbit despre nutriția de primăvară, despre post și ne-a oferit sfaturi și recomandări medicale care să ne ajute să ne menținem sănătatea și silueta în parametri optimi.

Găsiți materialul video la finalul acestui articol.

Pentru dumneavoastră am extras cele mai importante informații, ca să le găsiți scrise aici, de câte ori veți avea nevoie. 

Așadar: 

  1. Nutriția de primăvară, postul și alte recomandări utilePrimăvara trebuie să profităm la maximum de legumele și fructele autohtone. De preferat este să le consumăm în stare crudă. 
  2. Să profităm de perioada de post, chiar dacă nu ținem post. Să extrapolăm conceptul de abstinență și să încercăm să ne mai abținem de la excesele alimentare.
  3. Prin alimente / alimentație, să ne revigorăm
    1. CREIERUL – consumând pește gras, avocado, nuci, semințe crude, cereale
    2. FICATUL – trecut prin excesele alimentare de anul trecut și prin sărbătorile de Craciun – carne slabă, legume proaspete, plante aromatice
    3. OASELE – alimente bogate în potasiu, precum avocado, banane etc.
    4. MUȘCHII –  au nevoie de surse diferite de proteine vegetale și animale. De consumat – cereale, leguminoase, pseudocereale precum meiul, amaranth-ul și hrișca – acestea având avantajul de a avea puține calorii și un gust plăcut. Pseudocerealele se prepară similar cu orezul. 

ATENȚIE! 

Când vorbim de cereale, nu ne referim la cele la pungă, gata de consum, care conțin foarte mult zahăr!    

PROBIOTICELE – sunt, de asemenea, recomandate, pentru că joacă un rol deosebit de important în imunitate. Probioticele sunt bacterii vii și se regăsesc preponderent în alimentele fermentate – iaurturi, murături.

Pentru persoanele care își doresc să piardă în greutate este important de reținut că 

  • orarul meselor trebuie respectat cu cât mai multă strictețe și
  • porțiile trebuiesc ajustate

A revenit la modă conceptul de ‘intermitent fasting’. Acest lucru nu este deloc greu de realizat, dar trebuie să nu cădem în capcana de a lua micul dejun și abia seara să mai avem o masă copioasă.

Pe lângă avantajele pe care le aduce cu sine dieta de post, trebuie să rețineți, dacă vă doriți să slăbiți, și faptul că organismul are nevoie de o detoxifiere mai complexă din care să eliminați consumul de alcool, prăjeli, zahăr etc.

Nutriția de primăvară - legume pentru tineMâncărurile de dietă nu trebuie să fie fade, așa cum spune un mit urban. Folosind condimente – proaspete (cimbru, mărar, pătrunjel, oregano etc) și gătind la abur veți descoperi că mâncărurile sunt delicioase. 

Ideal ar fi să vă obișnuiți să luați micul dejun, iar acesta trebuie alcătuit din alimente care să vă asigure aportul de energie pentru întreaga zi. Unele persoane pot lua micul dejun imediat ce s-au trezit, altele la 2-3 ore după aceea. E important ca fiecare să-și adapteze programul meselor în funcție de activitățile pe care le desfășoară. 

Ce este profund greșit la stilul de viață actual?

Să avem o singură masă copioasă pe zi și aceea să fie seara. 

Pentru a ne menține greutatea optimă este ideal să ne păstrăm glicemia constantă pe parcursul zilei. De aici a apărut ideea gustărilor dintre mese. 

Optica românilor față de mâncare

Există două categorii mari de persoane

  • cei care cedează tentațiilor fast-food-ului. Din păcate aici includem și părinții care cedează dorințelor copiilor. De aceea vedem din ce în ce mai mulți copii obezi, iar obezitatea infantilă este epidemică deja în România.
  • cei care caută hrană cât mai sănătoasă și acest lucru include și interesul din ce în ce mai crescut al oamenilor de a citi etichetele produselor. 

Sare – cum, cât?

Sarea trebuie exclusă total din alimentație doar de către persoanele care suferă de patologii care impun acest lucru. 

Altfel, putem consuma maximum 5gr de sare / zi (o linguriță rasă) adăugată. 

O recomandare foate importantă este și aceea de a nu mai consuma alimente procesate sau cantitățile să fie foarte mici. Ne referim la salamuri, cârnați etc – din magazine. Acestea conțin cantități foarte mari de zahăr și sare. 

Revenind la legumele și fructele de sezon, pentru că am dorit să vă oferim imagini adevărate, trebuie să vă spunem și câteva cuvinte despre prietenii noștri de la ‘Legume pentru tine’. La început și-au testat capacitățile cultivând grădina bunicii. Cei care le cumpărau produsele de la piață au fost surprinși să descopere gustul de odinioară. Așa s-au înmulțit și cererile și clienții. Au avut curajul să cumpere pământ și să-și dezvolte afacerea. Secretul lor este păstrarea calității produselor. Îngrășământul pe care îl folosesc este gunoiul de grajd. Pandemia nu le-a schimbat foarte mult stilul de lucru, pentru că și înainte ei livrau la domiciliu, conștienți fiind că majoritatea clienților lor au joburi care nu le permit să ajungă la piață, mereu.

Noi vi-i recomandăm cu căldură. Îi găsiți pe Facebook. Click aici pentru a le accesa pagina. 

În încheiere, trebuie să le mulțumim prietenilor noștri de la București FM. Dacă doriți să vedeți emisiunile lor, îi găsiți pe canalul lor de YouTube și pe Facebook.

SOLICITĂ PROGRAMARE

Dacă alegeți efectuarea plății la recepție, vă recomandăm să utilizați plata cu cardul.
https://bioterramed.ro/politica-de-confidentialitate/
Click pe imagine pentru a accesa profilul medicului.
Echipa - Nutritie si Onco-nutritie - Dr. Adriana Nae - HIFU Centre
CLICK PE IMAGINE PENTRU A ACCESA PROFILUL

NE GĂSIȚI AICI:

ABONEAZĂ-TE LA BLOGUL NOSTRU


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Translate

BTM Primăverii – 0723.341.001

BTM Grivița – 0724.262.110 / 0774.022.961

BIO TERRA MED S.R.L.
J40/3308/2001 C.U.I: 13798304
Iban: RO87INGB0000999904552137 BANCA: ING Bank. Cap. social: 1215000 lei

© Bio Terra Med 2016