Primăvară în pandemie – cum ne afectează comportamentul alimentar

În interviul acordat de doamna Dr. Andreea Theodoru echipei Senso Sănătate, căreia îi mulțumim și pe această cale – a abordat problema felului în care pandemia ne-a afectat comportamentul alimentar în cea de a doua primăvară cu restricții. 

Am extras pentru dumneavoastră câteva idei principale din acest interviu, iar materialul video îl postăm la finalul acestui articol. 

Doamna Dr. Andreea Theodoru este medic specialist în Endorinologie și Consilier Nutrițional.

Trăim cea de a doua primăvară în pandemie și efectele se văd din ce în ce mai puternic. Creșterea nivelului de

  • tristețe, 
  • anxietate,
  • depresie,

dar și lucrul de acasă ne afectează din ce în ce mai mult și comportamentul alimentar. Această afectare se traduce prin câteva elemente:

  • mâncăm mai mult
  • alegem mâncăruri de confort
  • avem un program dezordonat al meselor
  • mâncăm mai mult între mese, fie din plictiseală, tristețe sau anxietate
  • alegem alimente bogate în zahăr și / sau grăsimi.

Primul efect al acțiunilor noastre este creșterea în greutate. 

Primăvară în pandemie – cum ne afectează și ce este de făcut?

Ar trebui să facem o curățenie serioasă prin frigider și cămară. 

Să eliminăm dulciurile, produsele de patiserie și mâncărurile de tip fast food.

Cum ne detoxifiem organismul?

Organismul nostru are toate instrumentele necesare pentru a se detoxifia singur. Avem piele, ficat și rinichi – organe cu funcții specializate în a face acest lucru. 

Ce putem noi să facem – este să pastrăm sănătatea acestor organe cât mai bine și cât mai mult cu putință. Aici trebuie să includem și renunțarea la alcool, tutun și dulciuri.

Ce înseamnă alimentație echilibrată?

Înseamnă:

  • să consumăm din toate grupele alimentare câte puțin, cu moderație;
  • să ne hidratăm suficient
  • să dormim suficient și să ne ocupăm de igiena somnului.
  • să mâncăm proteine din mai multe surse și să ne asigurăm că aceste surse sunt sigure și de calitate.

Primăvară în pandemie – cum ne afectează și ce recomandări ne faceți?

Există o falsă percepție conform căreia carne slabă înseamnă neapărat carnea de pui. De exemplu – mușchiul de porc conține mai puține grăsimi decât pieptul de pui cu tot cu piele sau pulpa de pui.

Recomandat ar fi să consumăm și

  • mazăre, linte, năut, soia
  • oleaginoase, dar cu măsură, deoarece conțin multe calorii
  • carbohidrați complecși: cereale integrale, paste integrale, pâine integrală, orez sălbatic sau brun
  • fructe proaspete, dar cu măsură, pentru că au conținut ridicat de fructoză și îngrașă.

Este important de reținut că shake-urile din fructe îngrașă, dar sunt recomandate shake-urile din verdețuri crude de primăvară. La acestea putem adăuga o linguriță de unt de arahide – pentru aportul de grăsimi necesar organismului, sau câteva nuci românești sau nuci pecan. Verdețurile conțin Vitamina K. Aceasta este liposolubilă și, pentru a fi absorbită de organism are nevoie de aport de grăsimi. vitamina K este foarte importantă pentru imunitate.

Dintre verdețurile din care vă puteți face shake-uri sau le puteți consuma în această perioadă, menționez – spanac, urzici, lobodă, untișor, ceapă verde, usturoi verde. Acestea sunt bogate în vitamina C, acid folic, vitamina K. Acestea susțin un sistem imunitar puternic și ne protejează sistemul nervos. De asemenea, ele sunt bogate în minerale, fosfor, fier și magneziu. 

Ce ne puteți spune despre salate?

Salata conține fibre, multă apă, vitamine și minerale. Are puțini carbohirdați și nu are proteine deloc. Salata nu este un aliment complet și de aceea nu este eficient să mâncăm doar salată. Nu ne asigurăm decât un tranzit intestinal foarte bun și cam atât. De aceea este nevoie să adăugăm și alimente bogate în grăsimi de calitate (brânza) și proteine. Adăugând legume de mai multe culori într-o salată obținem beneficii mult mai mari.

De asemenea, putem consuma, alături de salata astfel făcută și o felie de pâine prăjită.

Solicită programare

Am citit politica de confidențialitate și prelucrare a datelor mele personale de pe acest site.

Dr. Andreea Theodoru

Click pe imagine pentru a accesa profilul medicului.

Abonează-te la postări

Loading

YouTube

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Item added to cart.
0 items - 0,00 lei